باتری اوربیتال

تاریخ ارسال : 1400/01/21

برند اوربیتال دارای کامل ترین سبد محصول باتری های خودرویی است. این باتری منحصر به فرد، به لحاظ شاخص های تولیدی و فنی و همچنین فاکتور های کیفی در رتبه برتر باتری های تولیدی کشور قرار می گیرد. با خرید باتری اوربیتال قدرت و انرژی استارت خودروی شما تضمین می شود.

باتری کار به صورت شبانه روزی و در تمام ایام سال، حتی تعطیلات رسمی باز بوده و به ارائه خدمات می پردازد. حمل، نصب و تست دینام وسیستم برق خودرو کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری، شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد.

باتری های اوربیتال  نیازی به مراقبت ندارند و نسبت به باتری های دیگر عمری طولانی تر، شارژ سریعتر ، مقاومت بیشتر در برابر شارژ بیش ازحد، کاهش خوردگی ترمینال ها و زمان مجاز جهت نگهداری کالابه مدت طولانی تر هستند . این نوع باتری ها ، دارای صفحه سرب – کلسیم / کلسیم هستند و و در مقابل عیوب ناشی از دشارژ عمیق ریزش مواد فعال صفحات ، خیلی زود از کار می افتند .

 

انواع باتری های اوربیتال سپاهان باتری

  • باتری اوربیتال قرمز

باتری های ساخت اولیه سپاهان، باتری های اوربیتال قرمز نام دارند.

  • باتری اوربیتال سیلور یا نقره

باتری اوربیتال سیلور باتری هایی هستند که داخلش از نقره به کار رفته و حالا به اصطلاح باتری ساز ها و باتری فروش ها با یک تک استارت روشن می شوند.

  • باتری اوربیتال پریمیوم

باتری های premium با استفاده از شبکه های سرب – کلسیمی با فریم کامل لا استفاده از تکنولوژی جدید و صفحات بهبود یافته تولید می شود. این باتری ها برای استفاده در خودرو های پیشرفته، خودرو های با مصرف کننده بیشتر از استاندارد، خودرو هایی که شرایط رانندگی  سخت تری نسبت به خودرو های معمول شهری دارند مانند تاکسی ها و با هدف تامین باتری با طول عمر بیشتر برای مصرف کننده طراحی شده اند.

  • باتری اوربیتال ای اف بی

باتری های تحت عنوان EFB(Enhanced Flooded Battery) پیشرفته ترین نوع باتری ها با الکترولیت مایع هستند که با گسترش کاربرد تکنولوژی Start-Stop  در خودرها در جهان، به عنوان راه حلی برای کاهش مصرف سوخت و نشر دی اکسید کربن، برای تامین نیاز این نوع خودرو ها طراحی شده است. این باتری ها طوری طراحی شده اند که با افزایش طول عمر قابل توجه . بهبود شارژ پذیری دینامیک برای انطباق با عملکرد در شرایط با شارژ غیر کامل، پاسخگوی نیاز خودرو های مجهز به عملکرد استارت استاپی باشند. علاوه بر این، با توجه به طول عمر بالاتر نسبت به باتری های متداول، برای خودرو های متداول که دارای مصرف کننده های الکتریکی زیاد و خودرو هایی که نیاز به دفعات استارت بالا در طول روز دارند، مناسب هستند.

قیمت باطری ماشین  به چند عامل بستگی دارد.

1.     کشور سازنده باتری ماشین

2.     شرکت سازنده باتر

3.     نوع اتمی یا اسیدی بودن باتری

4.     ظرفیت آمپراژ

5.     تاریخ اعتبار گارانتی

6.     تاریخ سال ساخت

مزایای نصب باتری توسط سپاهان باتری :

گارانتی تعویض باتری نصب شده:

 باطری های نصب شده دارای گارانتی تعویض هستند. باطری نصب شده در صورتی که مشکل داشته باشد، تعویض خواهد شد.

نصب باطری با تاریخ تولید :

کارایی یک باطری تاریخ گذشته به مراتب کم تر از یک باطری با تولید جدید است. حتی زمان انباشته کردن باتری نیز ، ممکن است باتری قدرت خود را از دست بدهد. پس پیشنهاد می شود باتری هایی که در شش ماه اخیر تولید شده اند را خریداری کنید.

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

بررسی مشکلات برقی خودرو

تاریخ ارسال : 1400/01/15

معمولا زمانی که برق خودرو به طور ناگهانی قطع و مجدد وصل می شود بدون شک مشکل از باتری و دینام شما خواهد بود که در این مقاله سعی بر این است که چند مشکل رایج در خصوص باطری ماشین را با هم بررسی کنیم. امید است که مورد رضایت شما عزیزان قرار گیرد.

در صورتی که موتور خودرو هم خاموش شود، پس سیستم جرقه زنی موتور هم برق دریافت نمی کند.

به نظر شما زمانی که رادیو یا چراغ های جلوی خودرو ناگهان خاموش شود  ما باید به بررسی چه قسمت هایی بپردازیم؟

زمانی که سر باتری ها و یا محل اتصال سیم ها شل شده باشد می تواند منجر به قطع و وصل شدن برق خودروی شما گردد. پس دست به کار شوید و نقاط اتصال باتری را بررسی و کنترل کنید.

حالا به نظر شما از کجا علت بروز مشکل را تشخیص دهیم؟

همانطور که خودتان واقف هستید در خودروهای بنزینی و دیزلی ، دو منبع تغذیه الکتریکی : باتری و دینام وجود دارد.

باتری انرژی الکتریسیته را ذخیره نموده و وظیفه ی آن روشن کردن موتور و وظیفه دینام هم تأمین برق مورد نیاز تمامی ادوات و تجهیزات الکتریکی خودرو هنگام روشن بودن موتور است.

به همین دلیل است که نصب دینام قوی تر موجب کارآیی بیشتر هنگام روشن بودن موتور است.

بررسی باتری و دینام

هرچند چنین مشکلاتی (قطع و وصل شدن برق خودرو) معمولاً توسط باتری و یا دینام به وجود نمی آیند ، احتمال اندکی وجود دارد که دینام شما روزهای آخر عمرش را سپری می کند. ممکن است مشکل از آنجا باشد که دینام قادر به تأمین جریان مورد نیاز نبوده و به این دلیل سیستم برق خودرو مجبور به استفاده از انرژی باتری می شود ، تا جایی که باتری کاملاً خالی شده و همه چیز از کار می افتد. به ندرت اتفاق می افتد که دینام مجدداً شروع به کار کرده و سیستم برق خودرو دوباره به راه می افتد.

متاسفانه روش راحتی برای تست کردن سیستم شارژ خودرو در خانه وجود ندارد. در این گونه موارد بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که خودرو را به تعمیرگاه یا فروشگاه لوازم یدکی که تجهیزات مورد نیاز را داشته باشد منتقل نمایید تا وضعیت باتری و جریان خروجی دینام را بررسی کنند.

بررسی خازن خودرو

در این میان،«خازن» در سیستم برق خودرو وظیفه کاستن از فشار شدت جریان عبوری و شدت جرقه در کنتاکت‌های دهانه پلاتین و تقویت جریان مدار ثانویه و در نهایت امکان‌پذیر نمودن فعالیت سیستم جرقه‌زنی در پیشرانه را عهده‌دار است. ایجاد جرقه زرد رنگ می‌تواند به دلیل نیم‌سوز بودن خازن باشد که موجبات کارکرد نامناسب پیشرانه و حتی عدم روشن شدن آن را فراهم می‌آورد.

برای اطمینان از کارکرد درست خازن، از جسم عایقی مانند خودکار و یا یک تیکه چوب تمیز استفاده کنید و به وسیله آن کنتاکت‌های پلاتین را قطع و وصل نمایید و جرقه‌های ایجاد شده در دهانه پلاتین را با دقت نگاه کنید. جرقه آبی و نسبتاً قوی حاکی از سالم بودن خازن و جرقه زرد نشانه نیم‌سوز بودن و عدم وجود جرقه (به شرط سالم بودن کویل و سیستم‌های ارتباطی) نشانه سوختن خازن است.

برای باطری ماشین ، باطری اسیدی بهتر است یا باطری اتمی؟

باطری های اتمی چون عمر بیشتری نسبت به باطری های اسیدی دارند همچنین آلودگی کمتری تولید می کنند و نیاز به کنترل و نگه داری ندارند قطعا باطری مناسب تری برای خودرو می توانند باشند و شما می توانید باتری مناسب آن و قیمت باطری ماشین را در سایت باتری کار مشاهده کنید

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

 

چشمی باتری ماشین

تاریخ ارسال : 1400/01/08

نشانگر چشمی در یک باطری ماشین چیست؟

این نشانگر موجود در باطری ماشین فقط یک هیدرومتر ساده است که کار این هیدومتر اندازه گیری غلظت الکترولیت باتری است و چون انتهای این هیدومتر داخل باتری قرار می گیرد به سه رنگ مختلف که در بالا اشاره شد تغییر رنگ پیدا می کند. یا به عبارت دیگر یک قطعه استوانه ای تعبیه شده بر روی باتری ماشین است که هیدرومتر ساده(اسید سنج) در انتهای آن قرار دارد و به دلیل قرار گرفتن آن در داخل الکترولیت باتری به 3 رنگ سبز، مشکی یا قرمز و سفید در می آید.

سبز بودن چشمی باطری ماشین

اگر چشمی باتری خودرو شما به رنگ سبز باشد نشانه این است که باتری ماشین در حالت شارژ کامل می باشد و باطری ماشین در بهترین حالت خود است و جلوی رنگ سبز کلمه "اوکی" یا “OK” نوشته شده است.

باید به این نیز توجه کرد که همیشه سبز بودن چشمی دلیل بر سالم بودن باتری ماشین نیست.

سفید شدن چشمی باتری ماشین

و اما رنگ سفید نمایشگر این است که باطری ماشین شما کاملا دشارژ شده است و خودرو دیگر قابلیت استارت خوردن را ندارد که در این صورت سریع تر دست به کار شوید و از باتری کار باتری مناسب خودروی خود را سفارش دهید که تا همکاران ما ظرف کمتر از 30 دقیقه با نصب و ارسال رایگان در محلی که خودروی شما قرار دارد حضور پیدا کنند.

سیاه و یا قرمز شدن چشمی باتری ماشین

با مشاهده یکی از این دو رنگ به این معناست که اسید باتری شما از حالت استاندارد پایین تر است ولی همچنان خودرو شما استارت خورده و کار می کند ولی گوش به زنگ باشید که در صورت عدم شارژ، باطری ماشین شما به زودی دشارژ می گردد، که بر روی بدنه باتری جلوی رنگ سیاه و قرمز کلمه Charge قرار گرفته است.

حذف چشمی باتری در سری جدید محصولات سپاهان باتری اصفهان

در محصولات تولید شده سپاهان باطری  شاهد حذف چشمی باتری ماشین هستیم  مانند باتری اوربیتال وان، اوربیتال پریمیوم، سوزوکی و ...

همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم سبز بودن باتری نشانه سالم بودن آن نیست. این به این علت است که هیدرومتر می تواند چگالی شارژ الکترولیت یک سلول را بسنجد و 5 سلولو دیگر می تواند به گونه ای دیگر باشد. مطلب بعد این است که این قطعه می تواند ایراد پیدا کرده و در عملکردش خطا داشته باشد و شما را به اشتباه بیاندازد. البته همیشه اینطور نیست اما این خطاها بسیار دیده شده است که رانندگان تماس می گیرند و سبز بودن نشانه گر باتری استناد می نمایند. اما بعد از تست و بررسی متوجه خرابی باتری می شویم. سپاهان باتری نیز به دلیلی شفافیت بیشتر و عدم عملکرد صحیح این قطعه وارداتی در همه مواقع لزومی بر استفاده آن نمی بیند.

برای باطری ماشین باطری اسیدی بهتر است یا باطری اتمی؟

باطری های اتمی چون عمر بیشتری نسبت به باطری های اسیدی دارند همچنین آلودگی کمتری تولید می کنند و نیاز به کنترل و نگه داری ندارند قطعا باطری مناسب تری می توانند باشند و شما می توانید باتری مناسب آن و قیمت باطری ماشین را در سایت باتری کار مشاهده کنید

قیمت باطری ماشین به چند عامل بستگی دارد.

  1. کشور سازنده باتری ماشین
  2. شرکت سازنده باتری
  3. نوع اتمی یا اسیدی بودن باتری
  4. ظرفیت آمپراژ
  5. تاریخ اعتبار گارانتی
  6. تاریخ سال ساخت

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو  کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

 

بهترین باتری ماشین

تاریخ ارسال : 1400/01/07

بهترین و مناسب ترین باتری که برای ماشین باید انتخاب کرد چیست؟ برای انتخاب صحیح در ادامه با ما همراه باشید.

همه ما وقتی اطلاعات کافی از یک کالا را نداریم با شک و تردید از انتخاب درست یا اشتباه و به هدر نرفتن پولی که هزینه کرده ایم یک د رگیری ذهنی برایمان ایجاد می کند. اما با مطالعه این مطلب می توانید به بهترین نتیجه در خرید باتری ماشین برسید.

بهترین باتری ماشین از نکات مهمی است که در هنگام تعویض باتری ماشین باید به آن توجه ویژه داشت.

مدت زمانی که اقدام به روشن کردن ماشین می کنیم و سوییچ را می چرخانیم تا زمان استارت خوردن و روشن شدنش نباید بیش از 2 ثانیه زمان ببرد. در غیر این صورت باتری ماشین ضعیف شده و ایرادی به آن وارد شده است.

باتری ایرانی بخریم یا خارجی ؟

باتری های کره ای قطعا جنس صفحات بهتر و با کیفیت تری نسبت به باتری های ایرانی دارند. تکنولوژی تولید باتری های کره ای به روز تر از باتری های ایرانی بوده در نتیجه هزینه کمتری نسبت به باتری های ایرانی دارند.اما با توجه به شرایط ارزی کشور و قوانین گمرکی باعث شده که باتری های کره ای موجود در بازار هم دارای قیمت بالایی باشند هم تاریخ تولید باتری ها به روز نباشد. قوانین گمرکی سختگیرانه ایران سبب شده 90 درصد باتری های کره ای موجود در بازار قاچاق باشند..

نکته مهم دیگر تاریخ تولید باتری است. همان طور که می دانید تاریخ تولید باتری، یک مورد مهم برای باتری بوده اگر تاریخ باتری بیش از هشت ماه گذشته باشد دارای طول عمر پایینی می باشد و تقریبا ارزش خرید ندارد. وقتی مراحل تولید باتری به پایان می رسد و اسید سولفریک ما بین صفحات قرار می گیرد عملا عمر مفید باتری آغاز شده است پس مهم نیست شما چه زمانی باتری را خریداری و نصب کنید بلکه مهم تاریخ تولید باتری است. با توجه به این تعریفاتی که داشتیم خیلی راحت می شود متوجه شد که باتری های ایرانی بهتر از باتری های خارجی می باشد به این دلیل که تاریخ تولید به روز می باشد و دیگر نگرانی بابت تاریخ تولید ندارید و باتری های ایرانی مشکلات حمل و نقل و ... را نداشته و به صورت روز به دست مشتری می رسد.

از نظر باتری کار بهترین باطری ماشین ایرانی برای کلیه خودروها مخصوصا خودروهای خارجی باتری ساخته شده شرکت سپاهان باتری است.

باتری اتمی یا اسیدی

در مورد باتری های اصطلاحا معمولی (اسیدی) بهتر است هر چند هفته یکبار میزان آب باتری را چک کرده و نسبت به تنظیم آن به وسیله آب مقطر اقدام نمایید.

در باتری های اصطلاحا خشک، نیاز کمتری به مراقبت دائمی وجود دارد و رنگ نشانگر نصب شده روی باتری می تواند وضعیت باتری را با دقت نسبتا خوبی نشان دهد، اما مشکل این باتری ها این است که متاسفانه به شکل ناگهانی از کار می افتند و ممکن است شما را در وضعیت نامناسبی قرار دهند. اما باتری های اسیدی اینگونه نیستند و به تدریج ضعیف می شوند، از این رو راننده می تواند از روی ضعیف شدن استارت خودرو، پایان یافتن عمر باتری را پیش بینی کند.

عمر باتری اتمی چه قدر است؟

عمر باطری اتمی اگر دینام ماشین درست باشد و ماشین برق دزدی و ایراد برقی نداشته باشد. تا پنج سال هم خواهد رسید.

قیمت باطری ماشین به چند عامل بستگی دارد.

  1. کشور سازنده باتری ماشین
  2. شرکت سازنده باتری
  3. نوع اتمی یا اسیدی بودن باتری
  4. ظرفیت آمپراژ
  5. تاریخ اعتبار گارانتی
  6. تاریخ سال ساخت

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

 

 

باتری به باتری کردن خودرو

تاریخ ارسال : 1400/01/02

باتری به باتری کردن در صورتی که درست انجام نشود، بسیار خطرناک است؟!

در شرایطی که ماشین هنگام استارت زدن روشن نمی شود چه باید کرد؟

روش اول: خونسردی خود را حفظ کرده و با باتری کار تماس بگیرید که کارشناسان ما در محل حضور پیدا کنند و به راحتی باطری ماشین شما را تعویض می کنند که برای این کار شما می توانید با فروشگاه مرکزی تماس گرفته یا به صورت آنلاین از سایت باتری کار سفارش باتری مورد نظر خود را بدهید.

روش دوم : از قبل پاور بانک را تهیه کنید و این وسیله ی پرتابل را در صندوق قرار دهید تا در صورت لزوم از آن استفاده نمایید.

روش سوم : اتصال باتری به باطری ماشین جهت روشن کردن خودرو

اگر روش سوم یعنی باتری به باتری انتخاب شماست پس دست به کار شوید با توجه به مراحلی که برایتان توضیح می دهم شروع به کار کنید:

  1. خودرو ها را آماده کنید.

حال که باطری ماشین ها را تا جای به هم نزدیک کردید، حال زمان آن رسیده است که خودرو ها را آماده کنید. برای این کار ابتدا تمام متعلقات برقی همچون فن، بخاری، رادیو و ضبط و هر تجهیزات برقی دیگر را در داخل خودرو جدا و یا خاموش کنید. دقت نمایید سوییچ خودرو در حالت off باشد.

  1.    در یکی از مقالات سایت باتری کار با عنوان نحوه جدا کردن یک باطری ماشین نحوه تشخیص قطب های مثبت و منفی باتری را به طور کامل شرح داده ام پس از اینکه قطب های باتری را شناسایی کردین، کابل مشکی که ضخامت کمتری دارد برای قطب منفی و کابل قرمز که ضخامت بیشتری دارد برای قطب مثبت به کار ببرید.
  2. یک طرف کابل مثبت قرمز رنگ را به قطب مثبت باتری دشارژ شده متصل کنید و طرف دیگر را به قطب مثبت باتری سالم وصل نمایید.
  3. سمت دیگر کابل مشکی رنگ را اگر به قطب منفی باتری دشارژ شده متصل کنید خرابی ECU را به دنبال دارد . توجه کنید اگرکابل ها را برعکس متصل کنید، ممکن است باتری ها منفجرگردند.
  4. هیچ گاه گیره ی کابل منفی در خودروی مشکل دار را به قطب منفی باتری خراب وصل نکنید.محل نصب مناسب، روی قسمتی از بدنه ی فلزی یا موتور این خودرو می باشد.

مهم ترین دلایل تمام شدن شارژ باطری ماشین

  • روشن ماندن چراغ های جلو بعد از پارک کردن خودرو
  • روشن گذاشتن چراغ داخل کابین. این اشتباه بسیار رایج است زیرا اکثر خودرو ها خاموش شدن چراغ داخل کابین را بعد از ترک خودرو کمی به تعویق می اندازند، بنابر این راننده ها متوجه نمی شوند که چراغ را روشن گذاشته اند.
  • پوسیدگی یا قطع شدن اتصال باتری و کابل های متصل به آن.
  • مشکل در سوییچ چراغ های داخل یا بیرون خودرو که باعث روشن ماندن چراغ ها می شود.
  • مشکل در سیستم شارژ خودرو که باعث می شود سیستم شارژ نتواند شارژ باتری را مجددا پر کند.

قیمت باطری ماشین  به چند عامل بستگی دارد.

1.     کشور سازنده باتری ماشین

2.     شرکت سازنده باتری

3.     نوع اتمی یا اسیدی بودن باتری

4.     ظرفیت آمپراژ

5.     تاریخ اعتبار گارانتی

6.     تاریخ سال ساخت

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

 


صفحه 8 از 10