چه طور بفهمیم خودرو تصادفی یا چپی است؟

تاریخ ارسال : 1400/02/05

با توجه به افزایش قیمت خودرو بسیاری از افراد توانایی خرید ماشین صفر کیلومتر را ندارد پس به سمت خرید خودروی کارکرده می روند.

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید هنگام خرید خودروی دست دوم مراقب باشید خودرو تصادفی نباشد. و یا اگر تصادفی است دست کم تصادف سنگینی نداشته باشد.

ترفند های تشخیص خودرو ی چپی

  • توجه به رنگ خودرو

اولین مورد برای شناسایی یک خودروی واژگون شده ایراد در رنگ خودرو است. خودروی واژگون شده حتما نیازمند رنگ شدن است و رنگ کارخانه با رنگ تعمییرگاه متفاوت است. مراحل رنگ آمیزی خودرو در کارخانه بسیار متفاوت از مراحل رنگ کردن خودرو در تعمییرگاه است. اگر بعضی قسمت های خودرو رنگ شده باشد کاملا مشخص است البته باید گفت در نمایشگاه اتومبیل با وجود نورهای فراوان تشخیص آن کمی سخت خواهد بود. بنابراین از بنگاه دار بخواهید خودرو را در نور طبیعی روز در فضای باز به شما نشان دهد. معمولا تشخیص رنگ در نور طبیعی خیلی ساده تر می باشد.

  • تشخیص وجود زنگ زدگی در ماشین تصادفی

خودرویی دچار زنگ زدگی می شود که در معرض آسیب جدی قرار گرفته و لایه های بخش مورد حادثه از بین رفته باشد، در غیر این صورت، اتومبیلی که ضربه ندیده، زنگ زده هم نمی شود.

در این روش بهتر است که زیر ماشین را هم مورد بررسی قرار دهید، زیرا رنگ موجود روی بدنه با کمک رنگ قابل پوشاندن است، اما قرار نیست که زیر وسیله نقلیه هم نقاشی شود.

مورد دیگر، وجود زنگ زدگی روی پیج های قطعات است که نشان از باز و بسته شدن یا تعویض بخش مورد نظر در اثر سانحه دارد. در نظر داشته باشید که راه کار به عنوان یک نکته بسیار ریز در تشخیص خودرو تصادفی به شمار می آید.

 

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری شبانه روزی در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع بهترین باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو پورشه کاین کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

باربند ماشین چیست؟

تاریخ ارسال : 1400/02/05

باربند ماشین یا Car Roof Rack یکی از قطعات و لوازم یدکی ماشین است که به خودرو های سواری این امکان را می دهد که علاوه بر صندوق عقب و فضای اتاق، بار بیشتری را حمل کند.

باربند از تعدادی میله ساخته شده است، که بدون آسیب و هر نوع دستکاری در سقف خودرو، بر روی آن وصل می شود و می تواند مقدار قابل توجهی از وسایل شما را در فضای روی سقف نگه داری کند.

باربند های قدیمی بر روی شیار های آبگیر کنار سقف خودرو نصب می شدند اما مدل های جدید به وسیله تسمه های فلزی نازک با قلاب های ویژه به قسمت بالایی درب خودرو وصل می شوند.

برخی خودرو های جدید باربند های جداشونده ای دارند که به یک پایه دائمی در سقف وصل یا جدا می شوند. برخی خودروهای دیگر باربند های فابریک دائمی دارند.

جعبه باربند سقفی (Roof Boxes) :

که تحت نام جعبه باربند مسافرتی نیز شناخته می شوند. این وسیله برای حمل وسایل مسافرت و تجهیزات ورزشی و... طراحی شده و به دلیل داشتن درب و قفل، لوازم سفر را از نظر سرقت، خیس شدن یا افتادن در جاده محافظت می کند.

اگر بخواهیم تعریف کلی از باربند بگوییم این است که باربند وسیله است که بار شما روی آن بسته می شود.

در معاینه فنی

در معاینه فنی باربندهای وانتی حالت‌های زیر مردود شناخته می شوند :

  1. باربند در محل بار وانت بارها با ارتفاع بیش از دو برابر ارتفاع خودرو
  2. نقاشی و خطاطی بر روی بدنه باربند
  3. عدم ایمنی کافی درب یا هر قسمت از باربند
  4. باربند غیراستاندارد و مغایر با مشخصات ذکرشده در کارت خودرو - ابعاد غیر ایمن و خطرناک باربند در طول و عرض باربند
  5. عدم وجود درب باربند
  6. فضاسازی غیرمجاز در قسمت بار
  7. عدم وجود سامانه مهار محصولات در خودروهای باربری

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری شبانه روزی در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع بهترین باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو پورشه کاین کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

 

چه طور ماشین را بدون باتری روشن کنیم؟

تاریخ ارسال : 1400/02/04

زمانی که هیچ روشی برای روشن کردن یک خودروی دنده دستی کار ساز نبود، هل دادن می تواند یک آپشن خوب برای روش کردن خودرو محسوب شود.

نکات مهم در مورد روشن کردن ماشین با هل دادن

قبل از اینکه روش روشن کردن ماشین با هل دادن را توضیح دهیم، ابتدا به ارائه برخی نکات می پردازیم. رعایت این نکات بسیار مهم است و از بروز مشکلات مختلف جلوگیری می کند.

توجه داشته باشید که هر خودرویی را نمی توان با هل دادن روشن کرد. در واقع اگر شما از خودروهای دنده اتوماتیک استفاده می کنید و این خودرو با روشن کردن با پیچاندن سوئیچ روشن نمی شود، به هیچ وجه نمی توانید با استفاده از هل دادن آن را روشن کنید. روشن کردن خودرو با هل دادن تنها برای خودروهایی کاربرد دارد که گیربکس دستی دارد. در صورتی که خودرو با دنده اتوماتیک را بخواهید با استفاده از هل دادن روشن کنید، به احتمال بسیار زیاد به گیربکس آن ضربه وارد شده و دچار مشکل می‌شود. همچنین ممکن است باعث ایجاد مشکل در موتور خودرو شوید، در نتیجه حتماً دقت کنید که روشن کردن خودرو با هل دادن تنها برای خودروهای که دنده دستی و در واقع گیربکس دستی دارد، امکان پذیر است.

بهترین حالت برای روشن کردن خودرو با هل دادن این است که تعدادی از دوستان، آشنایان یا افراد عابر پیاده به شما در این امر کمک کنند. روشن کردن خودرو با هل دادن در جاده هایی که سرازیری هستند و یا هل دادن آن توسط خود شما به تنهایی، ممکن است باعث آسیب رسیدن به شما یا خودروتان و در بدترین شرایط به افراد دیگر شود.

مراحل روشن کردن ماشین در حالت خرابی باتری :

برای روشن کردن ماشین بدون استارت و باتری ، مراحل زیر را طی کنید :

ترمز دستی ماشین را بالا بکشید و آن را محکم کنید.

برای اینکه خودرو تکان نخورد، یک سنگ زیر لاستیک ها رو به جلو یک سنگ قرار دهید.

توجه داشته باشید دنده روی سه قرار داشته باشد.

سوییچ را باز کنید و خودروی خود را در حالت روشن قرار دهید.

در این مرحله از روشن کردن ماشین بدون استارت قسمت جلو سمت راست یعنی چرخ سمت شاگرد را بالا ببرید ( فاصله ای که بین چرخ و زمین ایجاد می شود باید، حداقل 15 سانتی متر باشد. سپس چرخ را به وسیله یک طناب، سیم زخم و یا یک پارچه طولانی و حداقل سه متری به طور ساعتگرد قفل کنید. یعنی طناب باید از بیرون و پایین چرخ به سمت بالا برود و سر طناب باید زیر خود طناب قفل شود).

سر آزاد طناب را به سمت خود و سپر جلو بکشید، تا محکم شود.

اگر خودرو برق و موتور استاندارد داشته باشد، قطعاً روشن می شود.

سوار خودرو شوید و کلاچ را محکم فشار دهید.

خودرو را روی حالت دنده خلاص قرار دهید.

این روش ممکن است در خودروهایی که مشکلات برقی و یا تنظیم موتور دارند، کمی دیرتر جواب بدهد و نیاز باشد آن را چند بار انجام دهید تا روشن کردن ماشین بدون استارت اتفاق بیفتد. پس از روشن کردن خودرو می توانید جک را پایین آورده و سنگ ها را از زیر لاستیک بردارید و به رانندگی خود ادامه دهید.

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری شبانه روزی در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع بهترین باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو پورشه کاین کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

آب باطری خودرو چیست

تاریخ ارسال : 1400/01/30

از آب باطری جهت رقیق ساختن اسید در باطری اسیدی-سربی استفاده می شود تا یک الکترولیت مناسب تشکیل شود و جریان برق مورد نیاز باطری را فراهم کند. ولی از آب معمولی نباید برای این کار استفاده شود

زیرا آب لوله کشی حاوی یون های فلزی است و این یون ها ممکن است با اسید و الکترود واکنش بدهند و منجر به تخریب ظرفیت شارژ باطری شوند. بنابراین باید حتما از آب مقطر که فقط شامل هیدوژن و اکسیژن است برای آبیاری باتری استقاده می شود تا به باطری آسیبی نرسد.

صدمات ناشی از عدم چک کردن سطح آب باتری

  • افزایش غلظت الکترولیت
  • افزایش مقاومت داخلی باتری
  • تخریب صفحات
  • اختلال در تبدیل انرژی در حالت دشارژ و شارژ باتری

علت کم شدن آب باتری خودرو

در طول مدت کار باتری، به علت تبخیر سطحی و عمل الکترولیز از حجم مایع الکترولیت درون باتری کاسته می شود. لذا باید در فواصل معینی از کار باتری، میزان سطح مایع الکترولیت بررسی شود و در صورت کاهش حجم، نسبت به جبران آن اقدام گردد. در چنین شرایطی با اضافه نمودن آب مقطر به خانه های باتری، سطح مایع الکترولیت را به مجاز می رسانند.

کاهش حجم الکترولیت( به دلیل واکنش های شیمیایی هنگام شارژ و دشارژ باتری) موجب می شود آب موجود در الکترولیت به صورت بخار (گاز) از محیط خارج شود.

زمان مناسب برای تهیه آب باتری

درست است که آب باتری معمولا قیمت زیادی ندارد. ولی باید توجه داشته باشید که آب باتری را زمان مناسبی به باتری اضافه کنید. شما می توانید آب باتری را تهیه کنید و همیشه به همراه داشته باشید تا در زمان مناسب، آب باتری را افزایش دهید و از آسیب رسیدن به باطری ماشین جلوگیری کنید. زیرا باتری ها معمولا حاوی یک الکترولیت مایع هستند که مخلوطی از آب اسید و سولفریک اند. صفحات موجود در یک باتری مثلا سربی، حاوی ماده فعالی هستند که باید در حین شارژ از آنها اکسیژن و هیدروژن آزاد شوند.

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری شبانه روزی در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع بهترین باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو پورشه کاین کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

 

در چه صورت باتری اتمی را تعمیر کرد؟

تاریخ ارسال : 1400/01/29

با توجه به اینکه در حال حاضر باتری های اتمی بسیار رایج شده اند پس ممکن است شما نیز از باتری اتمی استفاده کرده باشید. باتری های اتمی نسبت به باتری های اسیدی دارای طول عمر بسیار بیشتری هستند. 

به طور کلی باتری های اتمی خرابی بسیار کمی دارند. باتری ها ممکن است در صورت بروز حوادث، آسیب ببینند. استفاده از اصول تعمیر باطری های اتمی همیشه ضروری نیست و حتی اعلام خطر شده است که در صورت امکان درپوش باتری اتمی را نیز باز نکنید.

در صورتی که باتری شما دارای گارانتی است شما می توانید باطری اتمی خود را برای گارانتی به نمایندگی مربوطه ببرید. در صورتی که نیاز است درپوش باطری باز شود بهتر است این کار توسط استاد ماهر باتری سازی انجام شود.

باید توجه داشت علت خراب شدن باطری ماشین به دو عامل است .

  1. سولفاته شدن صفحات باتری
  2. قطع شدن داخلی صفحات باطری

باید گفت اگر صفحات باتری قطع شوند کاری نمی شود برای تعمیر آن انجام داد. اما اگر علت سولفاته شدن باتری ماشین باشد که در اثر کارکرد زیاد باطری ایجاد شده است می توان با استفاده از چند روش باطری را مجددا احیا کرد و تا مدتی هم از باطری استفاده کرد.

روش های احیای باتری ماشین

روش اول : تعمیر باتری اسیدی خودرو

بعضی اوقات استارت نزدن خودرو و ضعیف شدن باطری پایین آمدن غلظت اسید باطری است. اگر باتری شما اسیدی است ابتدا شش عدد درب باطری، را باز کنید پس از آن اسید باتری را کلا تخلیه کنید. مراقب باشید تا اسید کاملا تخلیه شود پس از انجام این کار آب مقطر را همراه با جوش شیرین مخلوط کرده و آن را داخل باتری بریزید سپس به مدت 60 دقیقه صبر کرده و مجددا باتری را تخلیه کنید.

روش دوم : تعمیر و احیای باتری مرده

در این روش ابتدا یک مصرف کننده برقی مانند یک لامپ را به باطری وصل می کنید تا روشن شود سپس صبر کنید تا برق باطری کلا تخلیه شود وقتی ولتاژ باتری به صفر رسید باطری را زیر شارژ می گذارید با آمپر بسیار پایین، باتری ماشین باید 24 ساعت زیر شارژ بماند توجه داشته باشید که باطری نباید زیاد داغ شود.

 به بدنه باطری دست بزیند اگر احساس کردید باتری ماشین زیاد داغ شده است فورا شارژ باطری را خاموش کنید تا باطری خنک شود و یا باتری را داخل آب سرد قرار دهید تا هنگام شارژ شدن زیاد داغ نشود.

برای باطری ماشین باطری اسیدی بهتر است یا باطری اتمی؟

باطری های اتمی چون عمر بیشتری نسبت به باطری های اسیدی دارند همچنین آلودگی کمتری تولید می کنند و نیاز به کنترل و نگه داری ندارند قطعا باطری مناسب تری برای جک اس 3 می توانند باشند و شما می توانید باتری مناسب آن و قیمت باطری ماشین را در سایت باتری کار مشاهده کنید

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری شبانه روزی در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع بهترین باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو پورشه کاین کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

 

 


صفحه 6 از 10