بررسی مشکلات برقی خودرو

تاریخ ارسال : 1400/01/15

معمولا زمانی که برق خودرو به طور ناگهانی قطع و مجدد وصل می شود بدون شک مشکل از باتری و دینام شما خواهد بود که در این مقاله سعی بر این است که چند مشکل رایج در خصوص باطری ماشین را با هم بررسی کنیم. امید است که مورد رضایت شما عزیزان قرار گیرد.

در صورتی که موتور خودرو هم خاموش شود، پس سیستم جرقه زنی موتور هم برق دریافت نمی کند.

به نظر شما زمانی که رادیو یا چراغ های جلوی خودرو ناگهان خاموش شود  ما باید به بررسی چه قسمت هایی بپردازیم؟

زمانی که سر باتری ها و یا محل اتصال سیم ها شل شده باشد می تواند منجر به قطع و وصل شدن برق خودروی شما گردد. پس دست به کار شوید و نقاط اتصال باتری را بررسی و کنترل کنید.

حالا به نظر شما از کجا علت بروز مشکل را تشخیص دهیم؟

همانطور که خودتان واقف هستید در خودروهای بنزینی و دیزلی ، دو منبع تغذیه الکتریکی : باتری و دینام وجود دارد.

باتری انرژی الکتریسیته را ذخیره نموده و وظیفه ی آن روشن کردن موتور و وظیفه دینام هم تأمین برق مورد نیاز تمامی ادوات و تجهیزات الکتریکی خودرو هنگام روشن بودن موتور است.

به همین دلیل است که نصب دینام قوی تر موجب کارآیی بیشتر هنگام روشن بودن موتور است.

بررسی باتری و دینام

هرچند چنین مشکلاتی (قطع و وصل شدن برق خودرو) معمولاً توسط باتری و یا دینام به وجود نمی آیند ، احتمال اندکی وجود دارد که دینام شما روزهای آخر عمرش را سپری می کند. ممکن است مشکل از آنجا باشد که دینام قادر به تأمین جریان مورد نیاز نبوده و به این دلیل سیستم برق خودرو مجبور به استفاده از انرژی باتری می شود ، تا جایی که باتری کاملاً خالی شده و همه چیز از کار می افتد. به ندرت اتفاق می افتد که دینام مجدداً شروع به کار کرده و سیستم برق خودرو دوباره به راه می افتد.

متاسفانه روش راحتی برای تست کردن سیستم شارژ خودرو در خانه وجود ندارد. در این گونه موارد بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که خودرو را به تعمیرگاه یا فروشگاه لوازم یدکی که تجهیزات مورد نیاز را داشته باشد منتقل نمایید تا وضعیت باتری و جریان خروجی دینام را بررسی کنند.

بررسی خازن خودرو

در این میان،«خازن» در سیستم برق خودرو وظیفه کاستن از فشار شدت جریان عبوری و شدت جرقه در کنتاکت‌های دهانه پلاتین و تقویت جریان مدار ثانویه و در نهایت امکان‌پذیر نمودن فعالیت سیستم جرقه‌زنی در پیشرانه را عهده‌دار است. ایجاد جرقه زرد رنگ می‌تواند به دلیل نیم‌سوز بودن خازن باشد که موجبات کارکرد نامناسب پیشرانه و حتی عدم روشن شدن آن را فراهم می‌آورد.

برای اطمینان از کارکرد درست خازن، از جسم عایقی مانند خودکار و یا یک تیکه چوب تمیز استفاده کنید و به وسیله آن کنتاکت‌های پلاتین را قطع و وصل نمایید و جرقه‌های ایجاد شده در دهانه پلاتین را با دقت نگاه کنید. جرقه آبی و نسبتاً قوی حاکی از سالم بودن خازن و جرقه زرد نشانه نیم‌سوز بودن و عدم وجود جرقه (به شرط سالم بودن کویل و سیستم‌های ارتباطی) نشانه سوختن خازن است.

برای باطری ماشین ، باطری اسیدی بهتر است یا باطری اتمی؟

باطری های اتمی چون عمر بیشتری نسبت به باطری های اسیدی دارند همچنین آلودگی کمتری تولید می کنند و نیاز به کنترل و نگه داری ندارند قطعا باطری مناسب تری برای خودرو می توانند باشند و شما می توانید باتری مناسب آن و قیمت باطری ماشین را در سایت باتری کار مشاهده کنید

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.