تعویض باتری ماشین در محل

تاریخ ارسال : 1400/01/01

در خودرو هر زمان و هرجا که نیاز به برق باشد پای باتری آن درمیان است. بنابراین به طور کلی باتری موظف به تامین الکتریسیته‌ مورد نیاز خودرو است که آن را از طریق ذخیره‌ تولید دینام فراهم می‌کند

در خودرو هر زمان و هرجا که نیاز به برق باشد پای باتری آن درمیان است. بنابراین به طور کلی باتری موظف به تامین الکتریسیته‌ مورد نیاز خودرو است که آن را از طریق ذخیره‌ تولید دینام فراهم می‌کند. وظایف مهم این قطعه در زیر است:

– تامین انرژی لازم برای استارت خودرو؛ زمانی که خودرو خاموش است هیچ انرژی ذخیره شده‌ای در موتور برای شروع به کار و ایجاد احتراق لازم برای روشن شدن ندارد. باتری در این زمان وظیفه‌ تامین برق لازم برای استارت خودرو را با ولتاژ مناسب دارد.

مهم ترین خدمتی که باتری کار می تواند ارائه دهد تعویض باتری ماشین در محل است که باتری کار از معدود فروش هایی است که این خدمت را عرضه می کند. تعویض باتری ماشین در محل یکی از خدماتی است که بسیاری از مشتریان به آن نیاز دارند، در حال حاضر نیز با شرایط افزایش ساعت و فشار کار اقشار مختلف نیاز به آن و دیگر خدمات تعمیر و تعویض قطعات خودرو احساس می شود. در ادامه نیز ما به مزایای تعویض باتری ماشین اشاره می کنیم.

نصب باطری ماشین در محل چه مزیت هایی دارد؟

مهم ترین مزیتی که باتری کار در تعویض باتری ماشین در محل دارد، عدم حمل یک وسیله سنگین به نام باطری ماشین است. علاوه بر این باعث صرفه جویی در وقت نیز می شود. اما این کار مزیت های دیگری نیز دارد که به ما را از دیگران متمایز می سازد:

  • سفارش تلفنی

با تماس با شماره های 8-02188540536 می توانید به صورت تلفنی با کارشناسان ما به صورت رایگان مشاوره بگیرید و بهترین باطری ماشین مناسب خودرو خود را سفارش دهید.

  • نصب و ارسال رایگان در محل

بعد از سفارش باطری ماشین باتری کار از نزدیک ترین فروشگاه سمت شما باتری را ارسال کرده و نهایت تا 40 دقیقه دیگر کارشناسان ما نزد شما هستند.

  • تست دینام و برق خودرو

کارشناسان ما با قرار گرفتن در محل اولین کار را تست دینام و برق خودرو می دانند زیرا چنانچه مشکل از دینام خودرو باشد باید در اسرع وقت مشکل را برطرف کنند و بعد به نصب باتری بپردازند.

  • پرداخت در محل

یکی از مهم ترین مزیت سفارش از باتری کار پرداخت در محل است به این دلیل که شما عزیزان بتوانید با خیالی آسوده باطری را سفارش دهید و از کیفیت آن اطمینان حاصل کنید.

چرا باطری خارجی نخریم ؟

باتری های خارجی در این شرایط تحریم و قیمت دلار خدمات مناسبی ندارند و مهم ترین مسئله ای که وجود دارد تاریخ تولید قدیمی باتری است چون این موضوع را در نظر داشته باشید که یک باتری خارجی در حدود 3 ماه طول می کشد تا از گمرک ترخیص گردد باید گفت حتی اگر هم در بازار وجود داشته باشد تقلبی است .

از این رو بهترین انتخاب برای خودروی شما باتری های سپاهان بوده که بدون هیچ مواد بازیافتی تولید شده و تشکلی دهنده در ساخت آن کاملا نو می باشد.

برای باطری ماشین ، باطری اسیدی بهتر است یا باطری اتمی؟

باطری های اتمی چون عمر بیشتری نسبت به باطری های اسیدی دارند همچنین آلودگی کمتری تولید می کنند و نیاز به کنترل و نگه داری ندارند قطعا باطری مناسب تری برای خودرو می توانند باشند و شما می توانید باتری مناسب آن و قیمت باطری ماشین را در سایت باتری کار مشاهده کنید

قیمت باطری ماشین  به چند عامل بستگی دارد.

1.     کشور سازنده باتری ماشین

2.     شرکت سازنده باتری

3.     نوع اتمی یا اسیدی بودن باتری

4.     ظرفیت آمپراژ

5.     تاریخ اعتبار گارانتی

6.     تاریخ سال ساخت

مزایای نصب باتری توسط سپاهان باتری :

گارانتی تعویض باتری نصب شده:

 باطری های نصب شده دارای گارانتی تعویض هستند. باطری نصب شده در صورتی که مشکل داشته باشد، تعویض خواهد شد.

نصب باطری با تاریخ تولید :

کارایی یک باطری تاریخ گذشته به مراتب کم تر از یک باطری با تولید جدید است. حتی زمان انباشته کردن باتری نیز ، ممکن است باتری قدرت خود را از دست بدهد. پس پیشنهاد می شود باتری هایی که در شش ماه اخیر تولید شده اند را خریداری کنید.

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

اشتباهات رانندگی (2)

تاریخ ارسال : 1399/12/25

در مطلب قبل در این وبلاگ به چند مورد از اشتباهات اشاره کردیم اکنون به اشتباهات دیگر در رانندگی می پردازیم

  1. بالا بردن دور موتور هنگامی که موتور سرد است :

دادن زمانی دو الی سه دقیقه ای به پیشرانه، جهت درجا کار کردن، بسیار عمل ایده آلی است. موتور خودو در طی این مدت گرم شده و چرخه روغن کاری در میان اجزای آن به نحوه صحیح صورت می پذیرد. اگر چه در طی این مدت باید از فشار آوردن به پدال گاز پرهیز کنید. بالا بردن دور موتور جهت تسریع فرآیند گرم شدن پیشرانه یا برای شنیدن صدای لذت بخش تولید شده از اگزوز ها، سبب تغییرات ناگهانی در دمای بخش های مختلف موتور که هنوز تحت روغن کاری قرار نگرفته اند می شود. به موتور خودرو فرصت کافی را دهید، پس از آن هم صدای بهتری تولید می کند و هم نرم تر کار خواهد کرد.                         

  1. استفاده از دنده به عنوان تیکه گاه دست

رانندگی با خودرو های دنده ای احساس بسیار خوبی دارد. معمولا زمانی که در حال تعویض دنده ها هستید یک دستتان روی فرمان است و دیگری روی دنده استفاده از دنده به عنوان تیکه گاه دست باعث ایجاد فشار بر روی بوش و هماهنگ کننده ی جعبه دنده می شود و این حرکت باعث ایجاد فرسایش زودتر در این قطعات می شود. بهتر است هر دو دست خود را روی فرمان قرار دهید. در این صورت به سیستم انتقال قدرت خودروی خود بسیار کمک کرده اید  و همچنین در هنگام بروز حادثه قدرت مانور بیشتری دارید و راحت تر می توانید خودرو را کنترل کنید.

  1. نصب باربند در مواقعی که به آن نیاز نداریم :

باربند را فقط باید زمانی ببندیم که به آن احتیاج داریم، زیرا وجود باربند باعث بالا رفت مصرف سوخت، حداقل به میزان 10% می شود.

  1. استفاده از ترمز ها در سراشیبی :

پایین آمدن از سراشیبی یا تپه می تواند تا حدودی ترسناک باشد. بعضا برای جلوگیری از افزایش سرعت خودرو یا آمادگی بیشتر برای ترمز ناگهانی، رانندگان پای خود را روی پدال ترمز قرار می دهند، فارغ از آن که این کار فشار و حرارت زیادی در اجزای سیستم ترمز به وجود می آورد و موجب ساییدگی و فرسایش لنت ها و دیسک ترمز می شود.

  1. توجه نکردن به علائم هشدار دهنده :

زمانی که قطعه ای در خودروی شما بد کار می کند این شانس وجود دارد که علائمی در خودرو، شما را از وجود این مشکل آگاه کند. لرزش عجیب در خودرو، ضربه ی گاه به گاه، صدای عجیب، جیر جیر های متناوب و یا دیگر علائم غیر معمول باید بازرسی شوند و نباید نادیده گرفته شوند. شاید در ابتدای شما فکر کنید مشکل خاصی نیست ولی با نادیده گرفتن شما ممکن از یک مشکل کوچیک در خودرو به یک ایراد بزرگ تبدیل شود و شما را در کنار جاده متوقف کند.

شما می توانید سایر مقالات ما را در بزرگترین سایت خرید باتری ماشین مشاهده کنید.

اشتباهات رایج رانندگی(1)

تاریخ ارسال : 1399/12/25

بسیاری از اشتباهات که به مرور زمان به عادت های رانندگی ما تبدیل شده است همان هایی هستند که در کوتاه مدت یا بلند مدت خساراتی را در پی دارد.

برای نمونه استفاده از کولر خودرو در سرعت های بالا سبب افزایش مصرف سوخت می شود، در ادامه به چندیم مورد از این اشتباهات اشاره می کنیم.

  1. تکیه پا به کلاچ :

بسیاری دیده شده رانندگانی که وقتی حتی با دنده پنج در اتوبان حرکت می کنند پای خود را روی کلاچ تکیه می دهند و کلاچ کورس کامل خلاص را طی می کند و این کار باعث فشار آوردن به گیربکس می شود.

  1. جلو آوردن بیش ار حد صندلی :

خیلی از افراد فکر می کنند هر چه صندلی جلو تر باشد تسلط راننده بیشتر می شود و به اصطلاح دست فرمان آن ها خوب می شود. خیر این طور نیست صندلی باید طوری باشد که راننده کاملا راحت باشد.

  1. نگه داشتن پدال ترمز در هنگام عبور از دست انداز ها :

این کار فشار زیادی را به سیستم فنربندی، اکسل و سیستم ترمز اتومبیل وارد می کند، نحوه صحیح رد شدن از دست انداز به این صورت است که باید طوری برنامه ریزی کنیم که تا قبل از رسیدن به دست انداز سرعت را کم کرده باشیم و در هنگام عبور از دست انداز ترمز به هیچ عنوان درگیر نباشد.

  1. بالا کشیدن ترمز دستی بدون نگه داشتن کلید آن :

کشیدن ترمز دستی بدون نگه داشتن کلید آن باعث خرابی چرخ دنده های آن و وارد آمدن فشار بیش از حد به سیستم ترمز دستی می شود.

  1. گرفتن ترمز و کلاچ به صورت هم زمان برای نگه داشتن خودرو :

این کار خود موجب این می شود که متراژ ترمز افزایش پیدا کند، چون زمانی که کلاچ درگیر است از نیروی ترمزی موتور هم استفاده می شود و زمانی که کلاچ و ترمز با هم فشار داده می شود خود موجب دیر تر ایستادن خودرو می شود بهترین کار این است که ترمز را فشار داده و قبل از اینکه خودرو را به لرزش بیاندازد کلاچ را بگیریم.

  1. تعویض ناگهانی دنده عقب به دنده یک قبل از ایست کامل :

این امر به خاطر این که بخش های انتقالی نیرو را در جهت خلاف یک دیگر به حرکت در می آورد، فشار بسیار زیادی به آن ها تحمیل می کند و آسیب زیادی را ایجاد می کند. بهترین راهکار این است که صبر کرده و پس از اطمینان از ثابت بودن خودرو دنده را عوض کنیم.

با باتری کار همراه باشید در مقاله بعد به بررسی تعداد دیگری از این اشتباهات می پردازیم.

شما می توانید برای تعویض باتری ماشین به بزرگترین فروشگاه آنلاین فروش باطری ماشین مراجعه کنید.

 

راهنمای خرید باتری ماشین

تاریخ ارسال : 1399/12/25

باتری از اصلی ترین بخش های تامین کننده انرژی درون خودروهاست و اهمیتی آنقدر بالا دارد که میزان سلامتی آن بر کیفیت راندمان خودرو تاثیر مستقیم می گذارد. وظیفه عمده باتری، تامین انرژی مورد نیاز استارتر است. پس از روشن شدن پیشرانه، آلترنیتور یا دینام، نیروی الکتریکی مورد نیاز تجهیزات جانبی و رفاهی را تامین می کند.

در اتومبیل های ابتدایی، به دلیل فراگیر نبودن سیستم ها و تجهیزات الکتریکی، باتری ها نیز در این صنعت چندان رایج نبودند. چراغ های جلو گازسوز بودند، به جای بوق از زنگ استفاده می شد و عمل استارت پیشرانه به شکل دستی و با شفت صورت می پذیرفت. اما روند استفاده از باتری در خودروها، برای تامین نیروی الکتریکی مورد نیاز ادوات گوناگون، از حوالی سال 1920 میلادی رشد چشمگیری گرد.

تا اواسط دهه پنجم میلادی استفاده از باتری های 6 ولت ادامه پیدا کرد تا اینکه در نهایت با معرفی و ساخت پیشرانه های جدیدتر که نیروی الکتریکی بیشتری برای شروع به کار نیاز داشتند باتری های 12 ولت وارد چرخه شدند.

البته حتی پس از جایگزینی تقریبا کامل باتری های 12 ولت تعدادی از کمپانی ها، تا چند سال بعد به استفاده از باتری 6 ولت در اتومبیل های کوچک خود ادامه دادند که به عنوان نمونه می توان از بیتل، ساخت فولکس واگن و سیتروئن 2CV یاد کرد.

اتمام عمر باطری ماشین اتفاقی غیر منتظره نیست، با فرا رسیدنش به اطلاعتی نیاز پیدا می کنید که پیش از این توجهی به آن ها نکرده بودید. اعداد BCI (انجمن بین المللی باتری)، آمپرگردان میل لنگ در شرایط سرد یا تست باتری در شرایط سرد (CCA)، ساختار داخلی باتری و موارد دیگر به هنگام خرید و انتخاب باتری مناسب از اهمیت زیادی برخوردارند.

 

پس تنها چند دقیقه از وقت خود را به خواندن این مطلب اختصاص داده و از دردسرهای خرید باتری راحت شوید. با اینکه در ادامه با اصلی ترین مشخصه های مورد نیاز هنگام خرید باتری نو آشنا خواهیم شد، برای اطمینان بیشتر در خرید، به دفترچه راهنمای خودرو و مکانیک خود مراجعه کنید.

انواع باتری خودرو

ابتدا با انواع باتری های رایج در صنعت اتومبیل آشنا خواهیم شد. در خودروهای غیر الکتریکی باتری ها به دو نوع اسیدی و سیلد (AGM)، که باتری خشک هم نامیده می شود و به دلیل ساختارش به دو نوع تقسیم شده، طبقه بندی می شوند.

باتری اسیدی یا Lead Acid

در باتری های اسیدی 6 محفظه قرار دارد و درون هر محفظه تعدادی صفحه سربی با بار مثبت و منفی قرار گرفته. این صفحات سربی درون محلول الکترولیت محتوی 35 درصد اسید سولفوریک و 65 درصد آب قرار گرفته اند و مابین آن ها، جداکننده ای با قابلیت نفوذپذیری نصب شده. صفحات هر محفظه به وسیله اتصال دهنده ای به هم متصل هستند و هر کدام قادر به تولید 2 تا 2.2 ولت برق هستند و دلیل نام گذاری باتری 12 ولتی همین موضوع است.

مقدار محلول داخل این باتری ها باید مدام چک شود تا در صورت نیاز آب مقطر به آن اضافه شود. باتری های اسیدی جدیدتر همانند قبل به راحتی آب خود را از دست نمی دهند ولی هنوز در مقایسه با باتری های AGM عمر کوتاه تری دارند.

باتری AGM از نوع مارپیچ

باتری های AGM (Abrsorbed Glass Mat) یا جداکننده جذبی در سال 1971 میلادی اختراع شدند و در دو نوع مارپیچ (Spiral) و مسطح (flat) تولید می شوند. در نوع مارپیچی، صفحات مثبت و منفی توسط جداکننده‌ جذب کننده و فایبرگلس درون محفظه‌ با ساختار مارپیچی قرار دارند و اکثر مواقع از جنس سرب هستند.

مزیت استفاده از چنین صفحاتی با خلوص بالای سرب، افزایش شاخص CCA با به عبارت دیگر آمپراژ باتری در هوای سرد و کاهش مقاومت داخلی است که هر دو جریان الکترون ها را سرعت می بخشند. مزیت وجود فایبرگلس در خاصیت جذب مولکول ها توسط آن تعریف می شود. بنابراین با جذب محلول الکترولیت توسط فایبرگلس عملیات اضافه کردن آب مقطر به باتری عملا بی معنی می شود و نیاز به چک کردن مداوم باتری نیست. این باتری هه به دلیل ساختار و طراحی بهتر تا 3 برابر مقاومت بیشتر از خود در برابر ضربات و تکان های شدید نشان می دهند.

باتری هایAGM مسطح از منظر شیمیایی مشابه مدل اسیدی هستند؛ اما از نظر ساختار و طراحی متفاوت اند. بر خلاف جداکننده نفوذپذیر در باتری اسیدی، در این باتری ها جداکننده AGM بین صفحات مثبت و منفی جای گرفته که اجازه خروج هیدروژن و اکسیژن را از درون محلول الکترولیت نمی دهد و از شناور بودن محلول نیز جلوگیری می کند. بنابراین مثل مدل مارپیچی این مدل نیز نیازی به اضافه کردن آب مقطر ندارد.

باتری های AGM  برای عملکرد بالا مناسب هستند و در اغلب خودروهای مدرن استفاده می شوند؛ همچنین قادرند تا چرخه های بیشتری از فرآیند شارژ و تخلیه شارژ را تحمل کنند. باتری های AGM در قیاس با باتری های اسیدی قیمت بالاتری دارند.

میدونستی تو باتری کار بهترین باتری ماشینو به بهترین قیمت باطری ماشین میتونی بخری ؟ پس همین الان دست به کار شو و با کلیک روی قیمت باطری ماشین باتریتو بخر و خدمات و پشتیبانی باتری کار بهره مند شود.

چگونه باطری ماشین را شارژ کنیم.

تاریخ ارسال : 1399/12/20

چگونه باطری ماشین را شارژ کنیم. قبل از اتصال شارژ باطری ماشین به باتری تمام خانه های باتری راجداگانه چک کنید. سطح الکترولیت هر خانه باتری کنترل شود و اگر کم است آب مقطر به آن خانه باتری اضافه شود. ترمینال مشکی رنگ منفی شارژ باتری را به قطب منفی باتری ماشین و ترمینال قرمز رنگ مثبت شارژر باتری را به قطب مثبت باتری ماشین اتصال دهد.

چگونه از شارژر باطری ماشین استفاده کنیم؟

در تمام خانه های باتری ماشین را جدا کنید. سطح الکترولیت هر خانه باتری ماشین را کنترل کنید اگر کم است فقط آب مقطر به آن اضافه کنید. دستگاه شارژ باطری ماشین را به برق 220 ولت تک فاز وصل نمایید و نسبت به ولتاژ باتری ماشین، ولتاژ خروجی دستگاه شارژر باتری ماشین را تنظیم کنید و ترمینال مشکی رنگ منفی دستگاه شارژ ر باتری را به قطب منفی باتری ماشین  و ترمینال قرزمز رنگ مثبت دستگاه شارژر باتری را به قطب مثبت باتری ماشین اتصال دهید.

تفاوت شارژ کردن باطری ماشین به روش کند یا تند؟

  1. روش شارژ کند
  2. روش شارژ تند یا سریع

در روش شارژ کند آمپر کمتر در زمان بیشتر به باطری می دهند تا باطری کاملا شارژ شود. زمان لازم برای شارژ کند حدود 24 ساعت می باشد در این روش باطری به خوبی و کامل در مدت زمان مناسب شارژ می شود.

اما در روش  سریع بر عکس شارژ کند عمل می شود.

یعنی آمپر بیشتر در زمان کمتر به باطری می دهند تا باطری شارژ شود. زمان لازم برای شارژ باطری تند نیم ساعت تا یک ساعت می باشد. روش تند فقط در مواقعی انجام می شود که زمان کافی برای انجام شارژ کند نباشد و عجله داشته باشیم چون در این روش ممکن است صفحات باطری به علت حرارت زیاد آسیب ببینید.

مراحل شارژر باطری ماشین

گام اول

اولین قدم جهت شارژ باطری اتمی در خانه، خارج کردن آن از اتومبیل است. شما باید بدانید که چگونه باطری را از ماشین خارج کنید تا آسیبی به باتری و ماشین وارد نشود. برای این کار، ابتدا کابل های باطری را با آچار شل کنید و سپس برای جدا شدن باتری از جایگاه آن در ماشین تلاش کنید. هنگام کار با باتری اتمی خودرو و خارج کردن آن از ماشین، حتما از عینک ایمنی و دستکش محافظ استفاده کنید. در باطری اتمی ممکن است موادی وجود داشته باشند که خاصیت خورندگی داشته باشند و یا به گونه ای دیگر به شما آسیب بزنند. پس پیش از هر چیزی، حتما دفترچه راهنمای باطری اتمی ماشین خود را با دقت مطالعه کنید تا از هر گونه حادثه احتمالی جلوگیری کنید.

گام دوم

قدم بعدی، رفتن به سراغ شارژر باطری اتمی است. برای شارژ باطری اتمی در خانه به شما توصیه می شود که از شارژر سه مرحله ای استفاده کنید. این نوع شارژربرای باطری شما مناسب است و قیمت معقولی دارد. شارژر را به منبع برقی مانند جریان برقی خانگی متصل کنید؛ ولی آن را روشن نکنید و اجازه دهید که کمی خاموش بماند. یک باتری اتمی مجهز به لوله کوچکی به نام لوله تخلیه است که حضورش منجر می شود تا گازهای داخلی باطری اتمی از آن خارج شوند. اطمینان حاصل کنید که این لوله مسدود نشده و کاملا باز است. قطب مثبت باطری را به قطب مثبت شارژر و قطب منفی باطری را به قطب منفی شارژر متصل کنید.

گام سوم

حالا زمان آن رسیده که ولتاژ شارژر را تنظیم کنید. به هر میزان که ولتاژ شارژر را کمتر تنظیم کنید، باطری شما دیرتر شارژ می شود. ولی هیچوقت با بالاتریت میزان ولتاژ به شارژ کردن باطری خود اقدام نکنید. بلکه بهترین محدوده ولتاژ را با توجه به نوع باطری خود انتخاب کنید تا به ماندگاری باطری اتمی خود کمک کنید. پس از تنظیم ولتاژ شارژر، آن را روشن کنید. حدود 5 ساعت زمان می برد تا مرحله اولیه شارژ را پشت سر گذاشته و 70 درصد باطری خود را شارژ کنید. شارژر به طور خودکار در مرحله دوم شارژ، به ولتاژ پایین تری می رسد. مرحله دوم شارژ ممکن است حتی 10 ساعت هم زمان نیاز داشته باشد. پس از شارژ کامل باطری، شارژر وارد فاز ولتاژ پایین شناور می شود که به آن، شارژ قطره ای نیز می گویند.

گام آخر

پس از این که مطمئن شدید باطری شما به طور کامل شارژ شده، آن را از شارژر جدا کنید یا آن را برای ذخیره سازی طولانی مدت، روی یک شارژر قطره ای قرار دهید. برای نصب مجدد باطری، شارژر را خاموش کنید و سپس سیم های برق را جدا کنید. باطری را به جایگاه خود در ماشین برگردانید و کابل های برق را دوباره متصل کنید. مطمئن شوید که قطب مثبت باطری به کابل های مثبت و قطب منفی باطری به کابل منفی متصل شده. اگر قصد استفاده از باطری را برای چندین هفته ندارید، آن را روی حالت شارژ قطره ای قرار دهید و یا هر چند هفته یک بار آن را دوباره شارژ کنید تا از تخلیه طبیعی باطری جلوگیری شود.

 

 


صفحه 9 از 10