باتری ای اف بی

تاریخ ارسال : 1400/02/12

هر روز اخباری ناشی از آلودگی هوا، نشر دی اکسید کربن، آلودگی های ناشی از سوخت های فسیلی به گوشمان می رسد.

و تغییرات آب و هوا را به راحتی هنگام تنفس می توانید حس کنید، مسائل زیست محیطی در سال های اخیر باعث شده خودرو ساز ها روش های مختلفی را برای صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش دی اکسید کربن معرفی کنند.

تولید خودرو های هیبریدی که بتوانند در کنار موتور احتراقی از یک موتور الکتریکی جهت حرکت در سرعت های پایین تر استفاده کنند نمونه ای از این روش ها هستند.خودرو های میکروهیبرید بعضی از عملکرد های خودرو های هیبریدی که باعث صرفه جویی در مصرف سوخت نشر co2 می شوند مانند سیستم استارت استاپ را دارا می باشند.

در این خودرو ها با این تکنولوژی وجود باتری و وظیفه آن بسیار متداول تر از باتری های معمولی می باشند.

بر این منظور سپاهان باتری به تولید باتری های EFB با به روزترین تکنولوژی پرداخته است. حال ببینیم ویژگی این باتری های چیست؟

باتری های تحت عنوان EFB = Enhanced Flooded Battery پیشرفته ترین نوع باتری با الکترولیت مایع هستند. که با گستردش کاربرد تکنولوژی Start-Stop در خودروها در جهان، به عنوان راه حلی برای کاهش مصرف سوخت و نشر دی اکسید کربن برای تامین نیاز این نوع خودروها طراحی شده است. این باتری ها طوری طراحی شده اند که با افزایش طول عمر قابل توجه و بهبود شارژپذیری دینامیک برای انطباق با عملکرد در شرایط با شارژ غیر کامل (High rate partial state of charge) پاسخگوی نیاز خودروهای مجهز به عملکرد Start-Stop باشند. علاوه بر این، با توجه به طول عمر بالاتر نسبت به باتری های متداول برای خودروهای متداول که دارای مصرف کننده های الکتریکی زیاد و خودروهایی که نیاز به دفعات استارت بالا در طول روز دارند، مناسب هستند.

مزایا باتری های EFB

·        طراحی شده برای استفاده در خودروهای عملکرد Start-Stop

·        باتری با طول عمر بالا قابل استفاده در تمام خودروهای متداول

        سرعت و توان راه اندازی بالا برای هر سفر با دفعات استارت زیاد

·        افزایش شارژپذیری دینامیک

·        حداقل 2 برابر افزایش طول عمر نسبت به باتری های متداول

ویژگی های کلیدی عملکرد باتری ها در خودروهای دارای عملکرد Start-Stop و بازیابی انرژی ترمز را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع بهترین باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو هیوندا آزرا کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

 

فرق بین بنزین سوپر و معمولی

تاریخ ارسال : 1400/02/12

در این مقاله از رویال بلاگ به فرق بین بنزین سوپر و معمولی می پردازیم

بنزین معمولی چیست؟

بیشترین میزان مصرف بنزین در سراسر دنیا برای خودرو ها، مربوط به نوعی از بنزین است که در پمپ بنزین های کشور ما با نام بنزین معمولی شناخته می شود. نام این ماده ترکیب شیمیایی اصلی و مادر آن گرفته شده است. بنزین در واقع یک هیدروکربن مشتق شده از نفت و گروه بنرن ها است. بنزن ها ترکیباتی بی رنگ، فرا و سرطان زا هستند که کاربرد گسترده ای در صنایع مختلف دارند.

بنزین سوپر چیست؟

بنزین سوپر همان بنزین معمولی است که برای بردن عدد اکتان آن مقداری افزودنی های مختلف به بنزین اضافه می شود. برای اولین بار در خلال جنگ جهانی اول شخصی به نام میجلی کشف کرد که با افزودن سرب به بنزین می توان اکتان آن را بالا برد.

بنزین معمولی سال های پیش از اختراع موتور های درون سوز کشف شده بود و از آن برای کشتن شپش و آفت ها استفاده می شود. در آن زمان کلمه پترول یک نام تجاری بوده و این رورش آفت کشی به علت خطر شعله ور شدن و خطر ایجاد حساسیت پوستی برای مدت طولانی استقبال نشد.

تفاوت بنزین معمولی با سوپر

فرق بنزین معمولی با نوع سوپر، تنها در میزان عدد اکتان آن است. همان طور که پیش تر گفتیم، هر چه قدر میزان این عدد بالاتر باشد، بنزین دیرتر منفجر می شود و کمتر هدر می رود. عدد اکتان در بنزین سوپر 95 و در بنزین معمولی 85 است.

هر خودرویی بسته به نوع موتور با عدد اکتان مشخص و متفاوتی سازگار است. صاحب ماشین باید از این عدد باخبر باشد تا هنگام سوخت گیری، بهترین انتخاب را داشته باشد. استفاده از بنزین با عدد اکتان سازگار با پیشرانه، منجر به افزایش عمر مفید و کارایی بهتر آن می شود.

روش تشخیص بنزین سوپر و معمولی

بنزین سوپر معمولا به رنگ سفید و سبز است در حالی که بنزین معمولی رنگ صورتی مایل به زرد دارد. میزان پریدگی رنگ بنزین یکی دیگر از مشخصه های بنزین سوپر است. همچنین برای اینکه بدانید بنزین به آب آغشته است یا خیر، یک قطره بنزین سوپر را روی کاغذ بریزید اگر بنزین هالص باشد اثری از آن روی کاغذ باقی نمی ماند و در صورتی که کاغذ صافی خود را از دست داد به این معناست که بنزین به آب آغشته است.

یکی دیگر از راه‌های تشخیص بنزین معمولی از سوپر بوی آن است. اگر گاز خارج شده از باک خشک باشد بنزین سوپر است و اگر چرب باشد، بنزین معمولی است. لازم به ذکر است که تاثیر رطوبت هوا روی اکتان بنزین رطوبت سبب افزایش اکتان در بنزین می‌شود همچین کاهش دمای هوا نیز اکتان بنزین را افزایش خواهد داد.

 

باتری ایرانی بخرم یا خارجی؟

 سوالی هست که در هنگام خرید باتری ماشین با ان مواجه می شویم. پیشنهاد می شود حتما از باتری ایرانی استفاده کنید چون با توجه به شرایط تحریم، از آنجا که وارداتی صورت نگرفته است بنابراین باتری های موجود در بازار تاریخ گذشته می باشند و از گارانتی معتبری بهره مند نیستند.

 

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو  کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

 

باتری پژو 207

تاریخ ارسال : 1400/02/11

باتری فابریک 207  باتری های 50 آمپر  پایه کوتاه  قطب چپ است. برای خودرو پژو 207 باتری با ظرفیت 55 و 60 آمپر نیز با توجه به نیاز  برقی خودرو قابل نصب می باشد.

کمپانی پژو پس از موفقیت بی شمار  پژو 206، تصمیم گرفت این خودرو را تحت نسخه فیس لیفت در کنار پژو 206 زوانه بازار کند. به همین دلیل دست به طراحی و تولید 207 زد و آن را از سال 2006 تا 2014 به تولید می رساند. پژو 207 برای مدتی با چهره ای متفاوت از نمونه موجود در بازار جهانی در ایران به تولید رساند اما پس از اعممال تحریم ها علیه کشورمان، تولید این خودرو متوقف شد. پس از این اتفاق ایران خودرو تصمیم گرفت برای حفظ بازار پررونق این خودرو، 207 را با تیک بر توانایی طراحان داخلی، مجددا تولید می کند.

207 جدید با ظاهر جدید، مدتی قبل وارد بازار شد. این خودروهر چند از نظر فنی تفاوتی با 206 ندارد ولی از نظر طراحی ظاهری و داخلی ونیز آپشن ها با برادر بزرگتر خود تفاوت های عمده ای دارد. به علاوه اینکه 207 علاوه بر جهبه دنده دستی، با جعبه دنده، اتوماتیک هم عرضه می شود. 207 رقیب قدرتمندی به نام رنو ساندرو در بازار دارد که با وجود طراحی بهتر، از نظر فنی و کیفیت، در سطح پایین تری از محصول ساخت رنو قرار می گیرد.

۲۰۷ در آوریل ۲۰۰۶، به بازارهای فرانسه، ایتالیا و اسپانیا آمد و کمی بعد از آن، وارد دیگر کشورهای اروپایی و فروشگاه‌های عرب شد.

این خودرو همچنین در ۸ ژوئن ۲۰۰۸، وارد بریتانیا شد. در همان روز، تعدادی از کارکنان شرکت خودروسازی رایتن پلنت علیه خودروهای دو کارخانه سیتروئن و پژو تظاهراتی به راه انداختند که به نام «تحریم پژو سیتروئن» معروف شد.

اعتراض کارگران به دلیل تصمیم شرکت پژو برای بستن کارخانه رایتن پلنت که زیرشاخه‌ای از پژو بود، رخ داد.

با وجود چنین تحریم‌هایی توسط برخی از مردم، فروش پژو در بریتانیا بیشتر شد.

برای باطری ماشین207 باطری اسیدی بهتر است یا باطری اتمی؟

باطری های اتمی چون عمر بیشتری نسبت به باطری های اسیدی دارند همچنین آلودگی کمتری تولید می کنند و نیاز به کنترل و نگه داری ندارند قطعا باطری مناسب تری برای 207 می توانند باشند و شما می توانید باتری مناسب آن و قیمت باطری ماشین را در سایت باتری کار مشاهده کنید

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو 207کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

تویوتا یاریس

تاریخ ارسال : 1400/02/08

در مقاله قبلی درباره باتری سانتافه صحبت کردیم حال در این مقاله به باتری تویوتا یاریس می پردازیم.

 باتری مناسب برای خودروی سانتافه باتری45 آمپر است که شما به راحتی می توانید از سایت باتری کار کلیه باتری های سپاهان باتری شامل اوربیتال قرمز – اوربیتال سیلور – اوربیتال پریمیوم – سوزوکی و باتری های صبا باتری شامل واریان می توانید انتخاب کرده و از خدمات تعویض و نصب رایگان باتری کار استفاد نمایید.

ریشه‌های تأسیس شرکت خودروسازی تویوتا، به سال ۱۹۲۶ بازمی‌گردد، که ساکیشی تویودا، اقدام به راه‌اندازی شرکت صنایع تویوتا نمود. پیشینه این شرکت، که در صنعت نساجی فعالیت می‌کرد نیز، به ابتدای قرن بیستم بازمی‌گردد، که به عنوان یک کارخانه ریسندگی فعالیت می‌نمود.[۴] ساکیشی تویودا، که سال‌ها همچون پدرش، به فروش فرش اشتغال داشت، این کارخانه را راه‌انداخته بود و در سال ۱۸۹۴ یک ماشین بافندگی صنعتی نیز ابداع کرده و ساخته بود.

ساکیشی در سال ۱۹۲۴ نوع تمام‌اتوماتیک آن را ساخت و دو سال بعد، کارخانه اتوماتیک ریسندگی تویوتا، تحت نام صنایع تویوتا پا به عرصه وجود نهاد. پسر کنجکاو و مستعد او، کیشیرو تویودا که در سال ۱۹۲۹ در رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه توکیو فارغ‌التحصیل شده بود، در کارخانه پدر مشغول به کار گردید، اما همه توجه او صرف ساخت موتور خودرو شد.

در سال ۱۹۲۹ موافقتنامه‌ای با شرکت برادران پلات از انگلستان در ماشین آلات صنعتی ریسندگی و بافندگی به امضا رسید. بر اساس این توافقنامه حق تولید و فروش دستگاه‌های اتوماتیک بافندگی به کشورهایی غیر از ژاپن نیز (مثل چین و آمریکا) در قبال۱۰۰٫۰۰۰ پوند داده می‌شد، که در پی آن، کیشیرو رهسپار ایالات متحده آمریکا شد. البته کیشیرو از این سفر اهداف دیگری نیز داشت. در زمان انجام مذاکرات با برادران پلات، مجذوب خودروها در غرب شد. در این سفر بود، که او تصمیم خود را برای ورود به صنعت خودروسازی گرفت.

در سال ۱۹۳۰ کیشیرو تحقیق بر روی موتورهای گازوئیلی را آغاز کرد. کیشیرو در مورد برنامه آینده خود با رئیس شرکت، ریسابورو مشورت نمود، ریسابورو در ابتدا بسیار محتاط بود و فریادهای اعتراض از داخل و خارج شرکت بلند شد، اما کیشیرو بر تصمیم خود پافشاری می‌کرد و عقیده داشت که این تجارت برای شرکت سودمند خواهد بود و از همه مهم‌تر دولت نیز آشکارا برای سیاستگذاری پیشبرد صنایع خودرو در تلاش بود. طولی نکشید که ریسابورو موافقت کرد و کیشیرو دپارتمان خودرو را در سال ۱۹۳۳ در قسمت کوچکی از کارخانه ریسندگی پدر، راه‌اندازی نمود. هدف او تولید خودرو‌های مناسب با شرایط ژاپن بود، در حالی‌که نکات مثبت خودروهای خارجی را نیز در نظر داشت.

در سال ۱۹۳۵ اولین کارخانه خودروسازی تویوتا، آغاز به کار کرد و سال بعد، لوگوی تویودا به تویوتا تغییر یافت. یک سال بعد، یعنی ۱۹۳۷ شرکت تویوتاموتور به‌طور رسمی افتتاح شد. بدین ترتیب یکی از موفق‌ترین کارخانجات ریسندگی ژاپن، در بین دو جنگ جهانی با تغییر گرایش، به کارخانه خودروسازی تبدیل گشت. تلاش و همت کیشیرو تویودا باعث شد، که از دل کارخانه پدر، کارخانه‌ای جدید، تأسیس شود.

در ابتدا خود کیشیرو به عنوان قائم مقام شرکت جدید عمل می‌کرد، که در سال ۱۹۴۱ به عنوان مدیرعامل، مشغول به کار شد. بلافاصله پس از راه‌افتادن شرکت جدید، اصول مدیریتی نوینی در روش مدیریت و اداره کارخانه، به کار گرفته شد.

در سال ۱۹۳۸ سیستم JIT عملیاتی شد. دو سال بعد، مؤسسه تحقیقاتی تویوتا افتتاح گردید. سال ۱۹۵۱ سیستم پیشنهاد ایده‌های خلاق در تویوتا فعال شد. ۱۹۷۳ مرکز طراحی و سال بعد نیز مرکز آموزش تویوتا، توسط کیشیرو راه‌اندازی گردید.

 

اولین محصول تجاری شرکت تویوتا، کامیون ۱٫۵ تنی جی۱ بود. در طی جنگ جهانی دوم تمام کارخانه در اختیار جنگ بود و برای ارتش ژاپن، کامیون تولید می‌کرد. تا چند سال بعد، از اتمام جنگ نیز، اجازه تولید خودرو به تویوتا داده نشد.

در سال ۱۹۵۲ با مرگ کیشیرو، مسئولیت شرکت بر عهده ایجی تویوتا پسر عموی او، قرار گرفت. ایجی به همراه پسر کیشیرو، شوئی شیرو تویوتا و طی سال‌های بعد، تویوتا را به یکی از شرکت‌های بزرگ خودروسازی جهان تبدیل کردند. در سال ۱۹۷۷ مرکز فنی تویوتا در ایالات متحده آمریکا افتتاح شد و سال ۱۹۸۴ همکاری تویوتا با جنرال موتورز در ایالات متحده صورت گرفت. پس از ایجی، تایچی اونو مسئولیت شرکت را به عهده داشت و در استقرار سیستم تولید تویوتا، بسیار همت گماشت و اصول راهنمای تویوتا را، در سال ۱۹۹۲ منتشر کرد.

امروزه تویوتا بزرگترین تولیدکننده خودرو در جهان است، که از وسایل نقلیه کوچک گرفته تا کامیون‌های بزرگ را در انواع مدل‌ها تولید می‌کند. شرکت تویوتا همچنین فعالیت‌های مختلفی در زمینه خدمات مخابراتی – خانه‌های پیش‌ساخته و قایق‌های تفریحی انجام داده‌است.

تویوتا یاریس (به انگلیسی: Toyota Yaris) یک خودروی کامپکت کوچک است که از سال ۱۹۹۹ توسط تویوتا و به‌جای خودروهای تویوتا استارلت و تویوتا ترسل فروخته می‌شود. تویوتا از نام «یاریس» در نسخه‌های صادراتی مدل‌های مختلف بازار ژاپن استفاده کرده‌است، در حالی که در برخی بازارها وسایل نقلیه مشابهی را تحت نام تویوتا اکو از سال ۲۰۰۵ موجود است. در ژاپن نیز تا سال ۲۰۲۰، این خودرو با نام تویوتا ویتز ارائه می‌شد. از سال ۲۰۱۹ تویوتا برای مزدا مدل مزدا ۲ را براساس همان یاریس به بازار عرضه کرد. نام «یاریس» برگرفته از «کریس» به معنی جذابیت و زیبایی یا «کریتیز»، الههٔ یونانی گرفته شده‌است. برای مدل نسل چهارم، نام «یاریس» در سراسر جهان از جمله ژاپن (جایگزین نام «ویتز») مورد استفاده قرار گرفت. تا مارس ۲۰۲۰، ۸٫۷۱ میلیون یاریس در جهان فروخته شده‌است.

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی کلیه خودروها کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

باتری سوزوکی ویتارا

تاریخ ارسال : 1400/02/07

 باتری مناسب برای خودروی سوزوکی ویتارا باتری 60 و 70 آمپر است

که شما به راحتی می توانید از سایت باتری کار کلیه باتری های سپاهان باتری شامل اوربیتال قرمز – اوربیتال سیلور – اوربیتال پریمیوم – سوزوکی و ای اف بی و باتری های صبا باتری شامل واریان و باتری ها کارپیل آکوباتری می توانید انتخاب کرده و از خدمات تعویض و نصب رایگان باتری کار استفاد نمایید.

سوزوکی گرند ویتارا (Suzuki Grand Vitara) خودرویی است که از سال ۱۹۸۸ تاکنون در ژاپن تولید و در کانادا، اسپانیا، اکوادور و آرژانتین و از سال۱۳۸۶ در ایران و با نام گراند ویتارا مونتاژ شده‌است. گرند ویتارا در کلاس SUVهای کوچک قرار دارد. این خودرو ۲دیفرانسیل بوده و با گیربکس‌های ۵ دندهی دستی و ۴ دندهیاتوماتیک عرضه می‌شود.

از محاسن این خودرو می‌توان ایمنی بالا و امکانات و آپشن‌های مناسبش را نام برد.

ویتارای عرضه‌شده توسط ایران خودرو در ایران، از پیشرانهی ۴ سیلندر با ۲۳۹۳سی سی حجم موتور بهره می‌بَرَد. نسل سوم این خودرو از طراحی بسیار عالی ای (در زمان عرضه) بهره می‌برد و در طول عمرش تنها یک فیس لیفت کلی را تجربه کرد (که در حال حاضر توسط شرکت ایران خودرو عرضه می‌شود)

مشخصات فنی

    ۴سیلندر ۱۶سوپاپ

    حجم موتور: ۲۳۹۳ سی‌سی

    قدرت: ۱۶۹ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه

    حداکثر سرعت: ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت

    شتاب ۰ تا ۱۰۰: ۱۲٫۵ ثانیه

    وزن خالص: ۱۵۶۷ کیلوگرم

    حجم مخزن سوخت: ۶۶ لیتر

نمای عقب سوزوکی گرند ویتارا

نسل چهارم

سوزوکی ویتارا نسل چهارم

سوزوکی ویتارا نسل چهار

اطلاعات اجمالی

تولیدکننده       ژاپن سوزوکی

تاریخ تولید       ۲۰۱۵-اکنون

مکان مونتاژ      چین چونگ‌کینگ

مجارستان استرگم

بدنه و شاسی

کلاس   کامپکت کوچک کراس اوور کوچک

نوع بدنه           ۵-در اس‌یووی

خودروهای مرتبط        سوزوکی اس‌ایکس۴

میتسوبیشی آروی‌آر

طرح     خودروهای موتور جلو-محور جلو خودروهای موتور جلو-چهار چرخ متحرک AWD

مشخصات فنی

موتور   ۱٫۶ لیتر

۱٫۴ لیتر توربو ۱۴۰اسب بخار@۵۵۰۰ ۲۲۰نیوتن‌متر@۱۵۰۰–۴۰۰۰[۱]

نیروی خروجی   ۱۲۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه[۲]

گشتاور ۱۵۶ نیوتن متر ۴۴۰۰ دور در دقیقه

جعبه‌دنده         ۵و۶-سرعته دستی

۶-سرعته اتوماتیک

ابعاد

فاصله بین دو محور      ۲٬۵۰۰ میلیمتر (۹۸ اینچ)

طول     ۴٬۱۷۵ میلیمتر (۱۶۴٫۴ اینچ)

عرض   ۱٬۷۷۵ میلیمتر (۶۹٫۹ اینچ)

ارتفاع   ۱٬۶۱۰ میلیمتر (۶۳ اینچ)

 

نسل چهارم سوزوکی ویتارا (Suzuki Vitara) در سال ۲۰۱۴ موتور شو پاریس ارائه شد و در ۱۵ اکتبر ۲۰۱۵ به فروش رفت. در نسل چهارم نسبت به نسل سوم ۵در ۳۲۵ میلی‌متر کوتاهتر، ۳۵ میلی‌متر عرض کمتر، ۸۵ میلی‌متر پایینتر و فاصله بین دو محور ۱۴۰ میلی‌متر کوتاهتر شده‌است. به همین دلیل یک کلاس کوچکتر شده و از کامپکت اس‌یووی به مینی اس‌یووی یا مینی کراس اوور تبدیل شده‌است، که در رده خودروهایی مانند رنو کپچر، هوندا اچ‌آر-وی، نیسان جوک و Mazda CX-3 قرار می‌گیرد.

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی کلیه خودروها کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.


صفحه 4 از 10