چه طور ماشین را بدون باتری روشن کنیم؟

تاریخ ارسال : 1400/02/04

زمانی که هیچ روشی برای روشن کردن یک خودروی دنده دستی کار ساز نبود، هل دادن می تواند یک آپشن خوب برای روش کردن خودرو محسوب شود.

نکات مهم در مورد روشن کردن ماشین با هل دادن

قبل از اینکه روش روشن کردن ماشین با هل دادن را توضیح دهیم، ابتدا به ارائه برخی نکات می پردازیم. رعایت این نکات بسیار مهم است و از بروز مشکلات مختلف جلوگیری می کند.

توجه داشته باشید که هر خودرویی را نمی توان با هل دادن روشن کرد. در واقع اگر شما از خودروهای دنده اتوماتیک استفاده می کنید و این خودرو با روشن کردن با پیچاندن سوئیچ روشن نمی شود، به هیچ وجه نمی توانید با استفاده از هل دادن آن را روشن کنید. روشن کردن خودرو با هل دادن تنها برای خودروهایی کاربرد دارد که گیربکس دستی دارد. در صورتی که خودرو با دنده اتوماتیک را بخواهید با استفاده از هل دادن روشن کنید، به احتمال بسیار زیاد به گیربکس آن ضربه وارد شده و دچار مشکل می‌شود. همچنین ممکن است باعث ایجاد مشکل در موتور خودرو شوید، در نتیجه حتماً دقت کنید که روشن کردن خودرو با هل دادن تنها برای خودروهای که دنده دستی و در واقع گیربکس دستی دارد، امکان پذیر است.

بهترین حالت برای روشن کردن خودرو با هل دادن این است که تعدادی از دوستان، آشنایان یا افراد عابر پیاده به شما در این امر کمک کنند. روشن کردن خودرو با هل دادن در جاده هایی که سرازیری هستند و یا هل دادن آن توسط خود شما به تنهایی، ممکن است باعث آسیب رسیدن به شما یا خودروتان و در بدترین شرایط به افراد دیگر شود.

مراحل روشن کردن ماشین در حالت خرابی باتری :

برای روشن کردن ماشین بدون استارت و باتری ، مراحل زیر را طی کنید :

ترمز دستی ماشین را بالا بکشید و آن را محکم کنید.

برای اینکه خودرو تکان نخورد، یک سنگ زیر لاستیک ها رو به جلو یک سنگ قرار دهید.

توجه داشته باشید دنده روی سه قرار داشته باشد.

سوییچ را باز کنید و خودروی خود را در حالت روشن قرار دهید.

در این مرحله از روشن کردن ماشین بدون استارت قسمت جلو سمت راست یعنی چرخ سمت شاگرد را بالا ببرید ( فاصله ای که بین چرخ و زمین ایجاد می شود باید، حداقل 15 سانتی متر باشد. سپس چرخ را به وسیله یک طناب، سیم زخم و یا یک پارچه طولانی و حداقل سه متری به طور ساعتگرد قفل کنید. یعنی طناب باید از بیرون و پایین چرخ به سمت بالا برود و سر طناب باید زیر خود طناب قفل شود).

سر آزاد طناب را به سمت خود و سپر جلو بکشید، تا محکم شود.

اگر خودرو برق و موتور استاندارد داشته باشد، قطعاً روشن می شود.

سوار خودرو شوید و کلاچ را محکم فشار دهید.

خودرو را روی حالت دنده خلاص قرار دهید.

این روش ممکن است در خودروهایی که مشکلات برقی و یا تنظیم موتور دارند، کمی دیرتر جواب بدهد و نیاز باشد آن را چند بار انجام دهید تا روشن کردن ماشین بدون استارت اتفاق بیفتد. پس از روشن کردن خودرو می توانید جک را پایین آورده و سنگ ها را از زیر لاستیک بردارید و به رانندگی خود ادامه دهید.

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری شبانه روزی در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع بهترین باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو پورشه کاین کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.