آب باطری خودرو چیست

تاریخ ارسال : 1400/01/30

از آب باطری جهت رقیق ساختن اسید در باطری اسیدی-سربی استفاده می شود تا یک الکترولیت مناسب تشکیل شود و جریان برق مورد نیاز باطری را فراهم کند. ولی از آب معمولی نباید برای این کار استفاده شود

زیرا آب لوله کشی حاوی یون های فلزی است و این یون ها ممکن است با اسید و الکترود واکنش بدهند و منجر به تخریب ظرفیت شارژ باطری شوند. بنابراین باید حتما از آب مقطر که فقط شامل هیدوژن و اکسیژن است برای آبیاری باتری استقاده می شود تا به باطری آسیبی نرسد.

صدمات ناشی از عدم چک کردن سطح آب باتری

  • افزایش غلظت الکترولیت
  • افزایش مقاومت داخلی باتری
  • تخریب صفحات
  • اختلال در تبدیل انرژی در حالت دشارژ و شارژ باتری

علت کم شدن آب باتری خودرو

در طول مدت کار باتری، به علت تبخیر سطحی و عمل الکترولیز از حجم مایع الکترولیت درون باتری کاسته می شود. لذا باید در فواصل معینی از کار باتری، میزان سطح مایع الکترولیت بررسی شود و در صورت کاهش حجم، نسبت به جبران آن اقدام گردد. در چنین شرایطی با اضافه نمودن آب مقطر به خانه های باتری، سطح مایع الکترولیت را به مجاز می رسانند.

کاهش حجم الکترولیت( به دلیل واکنش های شیمیایی هنگام شارژ و دشارژ باتری) موجب می شود آب موجود در الکترولیت به صورت بخار (گاز) از محیط خارج شود.

زمان مناسب برای تهیه آب باتری

درست است که آب باتری معمولا قیمت زیادی ندارد. ولی باید توجه داشته باشید که آب باتری را زمان مناسبی به باتری اضافه کنید. شما می توانید آب باتری را تهیه کنید و همیشه به همراه داشته باشید تا در زمان مناسب، آب باتری را افزایش دهید و از آسیب رسیدن به باطری ماشین جلوگیری کنید. زیرا باتری ها معمولا حاوی یک الکترولیت مایع هستند که مخلوطی از آب اسید و سولفریک اند. صفحات موجود در یک باتری مثلا سربی، حاوی ماده فعالی هستند که باید در حین شارژ از آنها اکسیژن و هیدروژن آزاد شوند.

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری شبانه روزی در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع بهترین باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو پورشه کاین کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.