نشانه های خام سوزی

تاریخ ارسال : 1400/04/23

از نشانه های خام سوزی می توان به وجود بوی بنزین در نزدیکی اگزوز و دوده سفید اشاره کرد. از دیگر نشانه ها می توان به نامنظم کار کردن موتور هنگام استادن، روشن شدن چراغ چک و وجود دوده روی شمع ها می باشد.

این موضوع با توجه به سوختن ناقص بنزین در خودرو باعث افزایش مصرف سوخت نیز می شود و حتی در مواردی می تواند باعث کوپ کردن موتور بشود

از جمله دلایل خام سوزی در یک خودرو هنگام روشن شدن می توان به خراب بودن سنسور اکسیژن اشاره داشت که این مشکل ناشی از به درستی کار نکردن گرم کن این سنسور می باشد.

از جمله نکاتی که می تواند باعث جلوگیری این پدیده شود تعویض به موقع شمع ها است زیرا بنزین در فضایی می سوزد که شمع در آن قرار دارد که املاح این سوختگی باعث اختلال در کار شمع و ایجاد جرقه می شوند.

باید به این موضوع توجه داشت که خام سوزی در سیستم انژکتوری به این علت که میزان سوخت فرستاده شده اندازه گیری می شود کمتر است.

 

دلایل خام سوزی

 

  1. خرابی سنسور اکسیژن باعث خام سوزی خودرو می شود.

سنسور اکسیژن که بر روی منیفولد دود نصب می شود نسبت هوا به اکسیژن را تنظیم می کند و میزان اکسیژن سوخته نشده در اگزوز یعنی آلاینده های بنزین را اندازه گیری می کند و در میزان مصرف سوخت تاثیر زیادی می گذارد.

 

  1. وایر شمع ها و کوئل را در صورتی که معیوب باشند باید تعویض کرد

در صورتی که بنزین در شرایط خوب و سالمی از درون باک به موتور رسیده باشد ولی سیستم جرقه زنی معیوب باشد، توان موتور کم می شود و ریپ خواهد زد. عیب در سیستم جرقه زنی ناشی از عوامل مختلفی می باشد. در صورتی که در دورهای بالاتر موتور مشکلی وجود داشته باشد می توانیم متوجه برق دزدی یا عدم تنظیم دهانه ی شمع شویم. اگر کویل معیوب باشد در حالتی که حتی وایر و شمع ها سالم هستند باعث خام سوزی و کاهش توان موتور می شود.

 

  1. شستشوی انژکتور باید به صورت منظم انجام شود

سوزن های انژکتور تاثیر زیادی در توان موتور و شتاب خودروها دارند و وظیفه ی آن ها انتقال بنزین به داخل پیستون ها می باشد. اگر سوزن های انژکتور کثیف باشند سوخت به درستی به پیستون ها وارد نمی شوند و قدرت موتور کم می شود. در نتیجه باید به طور منظم انژکتور را شستشو داد.

 

 

  • در صورتی که سوزن انژکتور گشاد شده باشد باعث پاشیده شدن زیاد از حد بنزین شده و خام سوزی اتفاق میفتد.
  • اگر شیر برقی کنیستر خراب باشد بخارات بنزین جذب نمی شود و بوی بنزین به داخل خودرو نفوذ پیدا می کند.

مخزن کنیستر قوطی استوانه ای شکلی است که دارای کربن فعال است که این کربن بخارات بنزین را جذب می کند و دارای دو مجرا در بالای مخزن است که یکی از آن ها به باک و دیگری به منیفولد هوا وصل می باشد. شیر برقی کنیستر همان شیر تخلیه بنزین است که اگر معیوب باشد بخارات بنزین را جذب نمی کند و به بوی بنزین در داخل خودرو حس می شود.

مجموعه کنیستر برای کاهش آلودگی هوا می باشد و بخارات بنزین را در مخزنی جمع می کند و در موارد مورد نیاز در موتور می سوزاند.

 

  1. خرابی سنسور مپ باعث نقص فنی در موتور خودرو و بد کار کردن موتور و خام سوزی می شود.

مپ سنسور وظیفه دارد مقدار هوایی که وارد موتور می شود را به کامپیوتر خودرو گزارش دهد. اگر این سنسور معیوب باشد کامپیوتر خودرو نمی تواند میزان دقیق فشار هوای داخل موتور را اندازه گیری کند و خودرو به خوبی کار نمی کند.

 

از علایم معیوب بودن این قطعه می توان به ریپ زدن خودرو، لرزش خودرو در حالت نرمال، دوده گرفتن سر شمع ها و کاهش قدرت موتور و افزایش مصرف سوخت اشاره کرد.

  • استپر موتور، دریچه گاز و منیفولد هوا باید به صورت منظم بازدید و هم چنین تمیز شوند. در صورت خرابی این قطعات را باید تعویض کنید
  • در صورتی که اورینگ دور پمپ بنزین معیوب باشد باعث می شود داخل اتاق بوی بنزین بپیچد.

 

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع بهترین باطری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.